Arg Fia

När jag läser om folks åsikter om att vi inta ska ha soldater i Afghanistan så får jag ont i hjärtat. Okunniga personer som sätter sig emot bara för att de inte vet.
Det har skätt otroliga saker i detta land sedan bla FN kom och hjälpte till, som att nu går över 30% tjejer i skolan. En siffra som ständigt stiger. För bara några år sedan var det 0%. Då stenade man ihjäl kvinnor där.
Vi hjälper ett helt land att få en fungerande politik! Nu för första gången har de röstat fram en egen ledare som ska styra landet.
Vilka idioter är det som inte fattar att det inte funkar att ha ett land som styrs av extrimister och som bombar andra länder. Det finns massor av folk som vill hjälpa detta land

Jag måste sluta läsa kommentarerna på artiklar. Idioter som inte har annat för sig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kan bara instämma i det som du skriver! Jag blir också frustrerad över alla människor som är så duktiga på att kritisera våra soldater... men det är ju klart det är så lätt för dem att sitta hemma i trygga Sverige och tycka att vi inte ska blanda oss i ett annat lands problem

när de inte är i samma situation. Det som gör mig så irriterad och arg i denna fråga är att de kritiserar våra soldater som med sina liv som insats åker dit för att göra en insatts för att flera människor i världen ska få ett humant liv. Som du skriver så går nu 30% av landets flickor i skolan och nej det är inte bra men det är absolut bättre än 0. Om vi skulle dra oss ur nu skulle det bara innebära att alla pengar, insatser och liv som har sattsats i landet skulle vara som bortkastade för då skulle tallibanerna vara tillbaka vid makten på 0 tid. Och då kan man lova att flickskolor är ett minne blått och alla dem som vågat ta en ställning för en demokratisk framtid skulle leva farligt!

Varför kan inte vi vara stolta över våra soldater och deras val att göra en insatts för någon annan!

Jag är det och kommer alltid stå bakom min sambo i hans yrkesval och även alla andra soldater som gör detta för någon annan.

2011-01-12 @ 13:52:26
Postat av: Fia

Håller med dig Anna till 110%

2011-01-12 @ 15:08:26
URL: http://whot.blogg.se/
Postat av: Ann-Helene

Förstår din ilska. Det är jobbigt att alltid behöva försvara sin pojkväns yrkesval.

Men glöm inte att du kan välja dina strider. Ibland är det bättre att ignorera för sin egen skull. Du har det nog så tufft ändå, och vi är många som förstår dig!

Allt gott!

2011-01-13 @ 19:00:51
URL: http://endagettliv.blogg.se/
Postat av: Josefin

läs inte. De vet igneting. så enkelt är det. "vi ska inte lägga oss i deras krig" är inget argument. läs inte

kram

2011-01-15 @ 00:53:28
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0